Recensie Patronaat Haarlem

Een van de allermooiste liedjes uit zijn oeuvre schreef Frank Boeijen voor iemand anders, al zette hij het later ook op zijn eigen repertoire. Zonder Woorden. Liesbeth List beleefde er in 1994 een ‘comeback’ mee. En afgelopen zaterdag was het een van de hoogtepunten van het concert dat Boeijen samen met gitarist Ger Hoeijmakers voor dertig mensen in het Haarlemse Patronaat gaf.

Nadat half oktober bepaald werd dat theaters en concertzalen nog maar dertig bezoekers mochten toelaten, sloten heel veel podia hun deuren en vonden de meeste artiesten van naam het niet meer doenlijk om daarvoor in de auto te stappen en het halve land door te rijden. Zo niet het Haarlemse poppodium Patronaat, waar men besloot zo lang door te gaan met het uitnodigen van muzikanten als maar mogelijk was. Een ook Frank Boeijen voelde zich niet te groot of te goed om voor een paar handen vol luisteraars te spelen – hoewel hij zich begin september nog had ingesteld op een honderdtal per optreden. “Muzikanten moeten spelen. En voor publiek. Dat is mijn drijfveer”, zei hij afgelopen week in een interview.

Lees de hele recensie op LFL: